Sunday, December 25, 2011

Schaakfestival Groningen 2011 - 3e en 4e ronde

Dit jaar drie spelers van ons team in de A-groep: Sergey Tiviakov, Sipke Ernst en Daan Brandenburg. Via onze site zullen we hun prestaties volgen.

Na 4 ronden staat Sergey in de kopgroep, zit Sipke er vlak achter en is Daan op de weg terug na een desastreuze start. Over zijn partij in ronde 3 tegen Paul-Peter Theulings merkt Daan het volgende op: "Tja, wat kan ik over vandaag zeggen. Opnieuw had ik weer de grootste moeite om een fatsoenlijk partij te spelen en pas in het potremise eindspel begon ik goed te spelen en kleine plaagstootjes uit te delen waarmee ik uiteindelijk toch nog het eindspel naar me toe wist te trekken.". 
Sipke's quote over de 4e ronde tegen Floris van Assendelft is wat bondiger: "Soepele winst!". Sergey nam na een overwinning in ronde 3 een dag later een soort extra rustdag op door een remise met zwart in 10 zetten. Als geen ander weet hij zijn energie bij dit soort toernooien te verdelen. En extra tijd om zich voor te bereiden op zijn wit partij op 2e kerstdag tegen koploper Yaroslav Zherebukh kan natuurlijk nooit kwaad.

Ook een mooie quote van onze Intergalactic Grossmeister - groot schaker en diepzinnig denker - Frank van Indiƫ: "Weet je, schaken is net als drank, je moet er tegen kunnen!"
Een diepe gedachte om deze 1e Kerstdag in het achterhoofd te houden!

Morgen dus weer verder en dan in het sportcentrum van de universiteit en hogeschool.
Zie http://www.schaakstadgroningen.nl/

No comments:

Post a Comment